Thursday, March 28, 2013

RESPECT : Listen ! Listen ! Listen ! Listen ! Listen ! Listen !

Puncanya dimana semuanya bermula :


Kemudian muncul pula ini : 


Dan Yang ini : 


Kemudian ada lagi :
 

Buat orang pecah perut ke : 



Now u're addicted ? Give u some Techno ! Remix : 



Every Story comes with Controversy ?

Tagline : " So Listen! Listen! Listen! Listen! Listen! Listen! Binatang pun ada masalah =='

p?s admin baru tergerak nak tengok benda2 ni tadi and start buat re-Post dari sumber2 Youtube . Information : I am a Political based studies in UUM , but i am Natural ;) No hesitate .

Komen : 

Kepada Saudari Bawani : Perlulah anda tahu , mengikut adab islam dalam isu pendidikan, supaya pertanyaan dalam keadaan Beradab dab berkesan. Seharusnya apabila bertanya soalan, pastikan soalan ringkas dan mudah difahami supaya si pendengar mampu memberikan jawapan yang lengkap, Maaf , situasi tersebut sepatutnya memberi saudari ruang dan peluang untuk bertanya soalan, sebaliknya cara saudari bertanya, memberikan contoh yang terlalu banyak, dan mempertikaikan keadaan dan situasi pada masa yang sama. Islam tidak mengalakkan pertanyaan yang berterusan, tindakan yang membebankan individu yang bakal menjawabnya secara tidak langsung berpotensi menjatuhkan air muka penerima soalan jika tidak dapat menjawab semua soalan secara berterusan. Segmen tersebut bukanlah segmen berbahas atau perbentangan. Tindakan yang kurang bijak !

Sepatutnya : Give a Fact , and give a Killer Quest !

Kepada Saudari Syarifah : Anda perlu bijak mengatur langkah dan mengawal situasi, adab menjawab pula adalah mendengar dengan teliti soalan-soaln yang diajukan terlebih dahulu. Jika sang pemberi soalan melanggar adab dalam bertanya, anda BERHAK menegur, tetapi itu tidak bermaksud anda berhak mendesak, menghentikan sebarang pertanyaan dengan segera. Tindakan ini juga salah kerana memalukan si Pemberi soalan ? ya , sudah pasti ! Bayangkan anda berada dalam posisi beliau. adakah anda masih berdiam diri atau anda akan bangkit mempertikaikan 'gangguan' tersebut ? fikirkan .

p?s Kedua-duanya berhak bersuara, namun perlulah dengan adab yang terjaga :) 
Samaada anda seorang Muslim atau bukan Muslim, adab itu perlu dijaga , kerana adab mencerminkan peribadi kita kepada manusia dan kepada Tuhan sang pencipta ~

Assalamualaikum dan selamat membaca :)





No comments:

Post a Comment